YERİM SENİ ALFABE

Projenin Başlama/Bitiş Tarihi:

13 Eylül 2021 - 21 Ocak 2022


Projenin Uygulandığı Yer:

Borçka Cumhuriyet İlkokulu 1-A Sınıfı ve 1-B Sınıfı


Projeyi Düzenleyen Kurum:

Cumhuriyet İlkokulu - Borçka / Artvin


Projenin Ana Koordinatörü:

Emine Geçin


Projenin Diğer Koordinatörleri:

Gülsüm Dereci

Projenin Amacı:

1.sınıf öğrencilerimizin okuma yazma sürecini eğlenceli hale getirmek, her sesi o ses ile başlayan bir yiyecek ya da içecekle öğrenerek kalıcılığı ve dikkat çekiciliği sağlamak. Veli katılımını sağlamak.


Projenin Uygulama Adımları:

Seslerin öğretiminde velilerimizin gönüllüğü ile öğrenilecek sese uygun yiyecek içecek getirelecektir. Öğrencilerimizin sesleri yiyeceklerle bütünleştirmesiyle öğrenmenin kalıcığı sağlanacak ve her ses öncesi dikkat çekicilik arttırılmış olacaktır. Sınıfa gelen velilerimiz  öğrencileri tarafından tanıtılacaktır. Böylelikle öğrencilerimizin ifade becerisi gelişecek, velilerimizin de sınıftaki öğrencilerimizi tanıma ve onlar ile bağ kurması sağlanacaktır. Seslerimizin öğrenim sırasına göre işlenmesi şu şekildedir.

1.GRUP

E sesi- elma

L sesi- limonata

A sesi- armut

K sesi- kek ya da k harfli kurabiye

İ sesi- incir/ kuru incir

N sesi- nar/ nar suyu

2.GRUP

O sesi- oralet

M sesi- muz ya da mandalina

U sesi- un kurabiyesi

T sesi- tatlı

Ü sesi- üzüm

Y sesi- yoğurt

3.GRUP

Ö sesi- ördek şekilli kurabiye

R sesi- reçel

I sesi- ıhlamur

D sesi- dut/ dut kurusu

S sesi- süt

B sesi- bal/ekmeğe sürülerek

4.GRUP

Z sesi- zeytin

Ç sesi- çay / çekirdek

G sesi- greyfurt/ g şekilli kurabiye

Ş sesi- şeker

C sesi- ceviz

P sesi- portakal

5.GRUP

H sesi- havuç

V sesi- vişne suyu

Ğ sesi- ğ kurabiye ya da içinde ğ olan bir yiyecek

F sesi- fındık

J sesi- j harfli pasta ile seslerin sonu kutlanabilir.

Projemizin sonunda okuma yazmaya geçiş süreci yapılan etkinlikler ile kutlanacaktır.

 


Projenin Çıktıları:

Öğrencilerimizin sesleri öğrenme süreci eğlenceli bir hale gelecek, öğrenme dikkat çekici olacağı için seslerin öğrenilmesinde kalıcılık sağlanacaktır. Veli katılımı ile  öğrencilerimizin velilerini tanıması ve onların okuma yazma sürecinde aktif olduklarını görmeleri açısından olumlu bir etki yapacaktır. Böylelikle her velimiz okuma yazma sürecimizde etkin bir şekilde yer alacak ve öğrencilerini bu süreçte hep destekleyecektir.


Projenin Fotoğrafları/Videoları:

Projeyi sosyal medyada paylaşmak için tıklayın :

author

Cumhuriyet İlkokulu - Borçka / Artvin

Emine Geçin

0 Yorum

Yorum Yaz

CAPTCHA Image