Seslerin öğretiminde velilerimizin gönüllüğü ile öğrenilecek sese uygun yiyecek içecek getirelecektir. Öğrencilerimizin sesleri yiyeceklerle bütünleştirmesiyle öğrenmenin kalıcığı sağlanacak ve her ses öncesi dikkat çekicilik arttırılmış olacaktır. Sınıfa gelen velilerimiz öğrencileri tarafından tanıtılacaktır. Böylelikle öğrencilerimizin ifade becerisi gelişecek, velilerimizin de sınıftaki öğrencilerimizi tanıma ve onlar ile bağ kurması sağlanacaktır. Seslerimizin öğrenim sırasına göre işlenmesi şu şekildedir.
1.GRUP
E sesi- elma
L sesi- limonata
A sesi- armut
K sesi- kek ya da k harfli kurabiye
İ sesi- incir/ kuru incir
N sesi- nar/ nar suyu
2.GRUP
O sesi- oralet
M sesi- muz ya da mandalina
U sesi- un kurabiyesi
T sesi- tatlı
Ü sesi- üzüm
Y sesi- yoğurt
3.GRUP
Ö sesi- ördek şekilli kurabiye
R sesi- reçel
I sesi- ıhlamur
D sesi- dut/ dut kurusu
S sesi- süt
B sesi- bal/ekmeğe sürülerek
4.GRUP
Z sesi- zeytin
Ç sesi- çay / çekirdek
G sesi- greyfurt/ g şekilli kurabiye
Ş sesi- şeker
C sesi- ceviz
P sesi- portakal
5.GRUP
H sesi- havuç
V sesi- vişne suyu
Ğ sesi- ğ kurabiye ya da içinde ğ olan bir yiyecek
F sesi- fındık
J sesi- j harfli pasta ile seslerin sonu kutlanabilir.
Projemizin sonunda okuma yazmaya geçiş süreci yapılan etkinlikler ile kutlanacaktır.
Öğrencilerimizin sesleri öğrenme süreci eğlenceli bir hale gelecek, öğrenme dikkat çekici olacağı için seslerin öğrenilmesinde kalıcılık sağlanacaktır. Veli katılımı ile öğrencilerimizin velilerini tanıması ve onların okuma yazma sürecinde aktif olduklarını görmeleri açısından olumlu bir etki yapacaktır. Böylelikle her velimiz okuma yazma sürecimizde etkin bir şekilde yer alacak ve öğrencilerini bu süreçte hep destekleyecektir.
0 Yorum