Okuyorum Ödülümü Alıyorum

news-details
Toplum, Okul, Aile Çalışmaları

Projenin Başlama/Bitiş Tarihi:

28 Eylül 2020 - 14 Haziran 2021


Projenin Uygulandığı Yer:

Okul


Projeyi Düzenleyen Kurum:

Yavuz Selim Ortaokulu - Hopa / Artvin


Projenin Ana Koordinatörü:

Hüseyin Kadıoğlu


Projenin Amacı:

Öğrencilerde kitap okuma alışkanlığı oluşturmak


Projenin Uygulama Adımları:

OKUYORUM ÖDÜLÜMÜ ALIYORUM

 

 

ULGULAMASI:

1.      1. Dönem “4” ve 2. Dönem “4” olmak üzere toplam “8” kitap okuma kontrolü oluşturulur.

 

2.      Bu kontroller birinci dönem için “Ekim, Kasım, Aralık, Ocak” 2. Dönem için “Şubat, Mart, Nisan, Mayıs” aylarından oluşur.

 

3.      Öğrencilere her kitap okuma kontrolünde alabilecekleri puan bilgisi verilir. Bu puanlama her kontrol için değerlendirmelerin 25 tam puan üzerinden yapılmasıdır. 4 kontrolde 25 tam puan alan öğrencinin dönem sonunda ders içi performans notlarından biri 100 tam puana ulaşır.(4 kontrol sonunda 25+25+25+25=100) Öğrenci notu 25 üzerinden aldığı notlara göre çeşitlilik gösterir. (“4” kontrol sonunda 25+20+15+22 alan bir öğrencinin 82 puana ulaşması gibi).

 

 

4.      Bu puanlamayı yaparken somut verilerden yola çıkarak puanlama yapılmalıdır. Öncelikle puanlamanın sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için öğrencilerin okudukları kitapları “Kitap Okuma Özet Defterine” not alması gerekmektedir. Öğrenciler her kontrolde kitap okuma özet defteriyle beraber öğretmenin yanına gelir, okuduğu kitapları tutulacak listeye kaydettirir ve bireysel değerlendirme için öğretmenle baş başa görüşme başlar.

 

5.      Her kontrolde öğrencilerin okumak durumunda oldukları sayfa sayıları ve bunların puan olarak karşılıkları vardır ve şöyledir: “90-200 sayfa aralığında kitap okunması durumunda 15 puan üzerinden değerlendirme. 200 ve üstü sayfa kitap okuma durumunda 25 tam puan üzerinden değerlendirme yapılır. 90 sayfa ve altında kitap okunması durumunda değerlendirme yapılmaz. Öğrencinin kitap okuma defterini unutması durumunda 25 tam puan üzerinden her gün için 5 puan düşülür. Öğrencilere her iki döneminin sonunda mutlaka 25 tam puan üzerinden 1 hafta süre verildiği ve düşük not alan öğrenciler için kurtarma kontrolü yapılmalıdır ki öğrenciler puan ile korkutulup okuma alışkanlığını yitirmesin.”

 

 

6.      Öğrenciler kitap okuma özet defteriyle öğretmenin yanına geldiklerinde baş başa görüşmede okunan her bir kitap için öğrencilere sorular sorulur (Kitabın yazarı kimdir/ Ana düşüncesi ve konusu nedir/ En beğenilen bölüm neresidir/ Yazarın yerinde olsaydın kitaba hangi ismi verirdin/ Kitabı tavsiye eder misin, neden/ Zaman/ Mekan/ Karakterler/ Olay vs.)

 

7.      Sorulan soruları cevaplandıran ve belirlenen aralıkta sayfa sayılı kitap okuyan öğrenci 25 tam puan alır. Sorulan sorulara kısmi olarak yanıt veren öğrenci, öğretmen tarafından hazırlanan puanlama cetveline göre 25 üzerinden puan alır.

 

8.      Öğrencileri istendik kitaplara yönlendirmek üzere istenilen iki kontrolde öğrencilerin yaşlarına ve seviyelerine uygun diledikleri kitapları okuyabilecekleri; kalan iki kontrolde ise öğretmenin belirleyip önceden duyurarak panoya vb. yerlere asılan listedeki (Bu listeler ilköğretimler için meb tavsiyeli 100 temel eser üzerinden rahatlıkla oluşturulabilir.) kitapları okuyacakları duyurulmalıdır.

 

9.      Öğrencileri üst düzeyde okumaya teşvik etmek amacıyla her kontrolde 5. Sınıflar için 500 sayfa ve üzeri; 6. Sınıflar için 600 sayfa ve üzeri; 7. Sınıflar için 700 sayfa ve üzeri; 8. Sınıflar için 750 sayfa ve üzeri kitap okuyan öğrencilere “Kitap Okuma Teşekkür Belgesi” verilir. 1adet “Kitap Okuma Teşekkür Belgesi” alan öğrenci bu belgeyi bir daha almaya hak kazanırsa öğrenciye seviye atladığı için “3. Seviye Başarı Belgesi” verilir. 3. Seviye Başarı Belgesi aldıktan sonra öğrenci bu defa  “Kitap Okuma Kurdu Belgesi” alır. Daha sonra ise öğrenci bir kez daha belge alırsa “2. Seviye Başarı Belgesi” alır. Öğrenci belge almaya devam ederse yine seviye atladığı için  (yani şu ana kadar toplam 4 adet belgesi olan öğrenciye) “Kitap Dostu Belgesi” verilir. Sonrasında yine belge alırsa “1. Seviye Başarı Belgesi” almaya hak kazanır. 1. Seviye Başarı Belgesi alan öğrencilere sene sonunda “Kitap Kurdu” olduklarını simgeleyen madalya verilir. Yani toplam “8” kontrolden “6”sında belge alan öğrenci madalyaya ulaşır. “Tüm belgeler ve madalya ekte sunulmuştur.”

 

10.   Öğrencilerin madalyaya ulaşmak için toplamda iki defa kitap okuma belgesi kaçırma hakları vardır. Belgelerin sürekli değişerek ilerlemesinin amacı öğrencileri her defasında bir üst seviyeye çekmek ve tekrar niteliğindeki ödüllerden kaçınmaktır.


Projenin Çıktıları:

BU TEKNİK İLE ÖĞRENCİLERİMİZİN; 

·         Kitap okuma sevgisi ve alışkanlığı kazanması

·         Öğrenme ve anlama yeteneklerinin artması

·         Farklı bakış açıları geliştirmesi

·          Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanması beklenmektedir.


Projenin Fotoğrafları/Videoları:

Projeyi sosyal medyada paylaşmak için tıklayın :

author

Yavuz Selim Ortaokulu - Hopa / Artvin

Hüseyin Kadıoğlu

0 Yorum

Yorum Yaz

CAPTCHA Image