1. Bu proje gönüllülük esasına dayanır.
2. Projede yer alan okuma kültürünün geliştirilmesine yönelik faaliyetler Anadolu imam hatip liseleri ve imam hatip ortaokullarında her sınıf düzeyinde uygulanır.
3. Projede hedeflenen amaca ulaşılması için proje başlangıcında duyuru ve tanıtım yapılır.
4. Projedeki faaliyetleri yürütmek için okullarda proje ekibi oluşturulur.
5. Okul Proje Ekibi; okul müdürü/ müdür yardımcısı, okul rehber öğretmeni, şube rehber öğretmenleri, okul müdürünün görevlendireceği branş öğretmenleri ile öğrenci temsilcisinden oluşur. Proje Ekibince bir koordinatör belirlenir. Proje faaliyet planlama çalışmaları dijital ortamda yapılabilir.
6. Okul Proje Ekibi; kitapların belirlenmesi amacıyla Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyat öğretmenleri başta olmak üzere diğer branş öğretmenlerinin de görev alabileceği bir komisyon oluşturur. Komisyon, sınıf seviyelerine göre genel kitap listesi belirler.
7. Faaliyetlerin yapılabilmesi için kitap okuma takımları oluşturulur.
8. Takımların okuyacağı kitaplar komisyon tarafından belirlenen kitap listesinden seçilir.
9. Takımdaki her öğrencinin ayda bir (1) kitap okuması esastır.
10. Tüm öğrencilere kitap okuma, özet çıkarma, sunum/tahlil yapma vb. faaliyetlerin uygulanması ile ilgili bilgi (yazılı/dijital ortam/yüz yüze) verilir.
11.Takım lideri ve takımdan sorumlu öğretmen; kitapların düzenli değişimi, özet çıkarılması, yorumlanması, sunum yapılması ve diğer ilgili iş ve işlemlerden sorumludur.
12. Kitap değişimi her ayın sonuna doğru proje ekibince uygun görülen usul ve esaslarca gerçekleştirilir.
13.Takım üyelerine, ilgili ayın kitabı ve Kitap Özet ve Tahlil Çizelgesi dağıtılır. Her öğrenci, okuduğu kitapla ilgili bilgileri, belirlenen süre zarfında bu Çizelgeye işler.
14. Öğrenci ve öğretmenler, her ayın son haftası okudukları kitabı takım arkadaşlarıyla birlikte yaptıkları çalışmalar ile tahlil eder. Kitap tahlili faaliyetine diğer öğrenci ve öğretmenler de katılabilir.
Kitap okuma bilinci ve sevgisi edinmiş bireyler yetiştirerek bilinçli bir toplum oluşturmak.
0 Yorum