KARDEŞİM OLUR MUSUN? PROJESİ
Lise ve ortaokul kurumlarını bünyesinde barındıran Anadolu İmam Hatip Liselerinde 5. Sınıfa yeni başlayan öğrencilerin okula ve meslek derslerine alışmasında yaşaması muhtemel problemler düşünülerek “Kardeşim Olur Musun?” projesi geliştirilmiştir. Bu projeye okula ve ders temposuna alışmış olan 9 ve 10. Sınıf öğrencilerinin yeni gelen kardeşlerine rehber olması onlara bir tür oryantasyon sağlaması devamında akademik başarılarının artırılması ve ödev alışkanlığının kazanılması gibi konularda yardımcı olmaları için görevlendirmeler yapılmıştır. 9 ve 10. Sınıf öğrencilerinde de sorumluluk ve görev bilincinin akademik başarılarına da katkı sağlaması hedeflenmiştir.
Projenin Konusu
Okula ve derslere adaptasyon
Projenin Amacı
5. sınıf öğrencilerinin çabalarını beklenen seviyeye çıkarmak için çalışma isteklerini ve motivasyonlarını arttırmak, 9 ve 10. Sınıf öğrencilerine ise görev ve sorumluluk bilinci kazandırmaktır.
Projenin Hedef Kitlesi
5. ve 9-10. Sınıf öğrencileri
Proje Uygulama Süresi
06.03.2023-16.06.2023
Kullanılacak Materyaller
- Sınıf Listeleri
- Öğrenci Eşleşme Listesi
Projenin Maliyeti
-Listelerin çıktı alınması
Proje Paydaşları
-Okul idaresi
-Sınıf Rehber Öğretmenleri
-Proje Sorumlusu Öğretmenler
-5 ve 9-10. Sınıf öğrencileri
-Veliler
Öğrencilerle Yapılacak Çalışmalar
1. 5 ve 9-10. Sınıf öğrencileri kendi istekleri de göz önünde bulundurularak eşleştirilir.
2. 9-10. Sınıf öğrencilerine hangi konularda rehberlik edecekleriyle ilgili ve bu durumun onlara getirileriyle ilgili bilgilendirme yapılır.
3. 5. Sınıf öğrencileri abi ve ablalarıyla tanıştırılır ve hangi konularda onlardan yardım alabilecekleri konusunda bilgi verilir.
4. Abi ve abla olan öğrencilerden ders ve ödevler konusunda her türlü yardıma açık olmaları istenir.
Öğretmenlerle Yapılacak Çalışmalar
1. Proje sorumlusu öğretmenler 5 ve 9-10. Sınıf listelerini hazırlar.
2. Aynı öğretmenler eşleştirme listelerini hazırlar ve öğrencileri durumdan haberdar eder.
3. Yine bu öğretmenler projeyle ilgili hem öğrenci ve öğretmenlere hem de velilere bilgilendirme yaparlar.
4. Bu sınıfların sınıf öğretmenleri projenin doğru ilerlediğinden emin olmak için dönem içi kontrol ve gözlem yaparlar.
Velilerle Yapılacak Çalışmalar
1. Projenin genel hatları belirlendikten sonra düzenlenecek olan toplantıyla bilgilendirilirler.
2. Dönem içerisinde gerekli olan durumlarda görüşmelere gelirler.
Proje Sorumluları
Başak ALTUNEL Levent TORAMAN Refik YILMAZ
(Müdür Yardımcısı) (Din Kültürü Öğretmeni) (İHL Meslek Dersleri Öğretmeni)
Hasan ARTAR Fatma DELİMEHMET
(Din Kültürü Öğretmeni) (İHL Meslek Dersleri Öğretmeni)
1. 5 ve 9-10. Sınıf öğrencileri kendi istekleri de göz önünde bulundurularak eşleştirilir.
2. 9-10. Sınıf öğrencilerine hangi konularda rehberlik edecekleriyle ilgili ve bu durumun onlara getirileriyle ilgili bilgilendirme yapılır.
3. 5. Sınıf öğrencileri abi ve ablalarıyla tanıştırılır ve hangi konularda onlardan yardım alabilecekleri konusunda bilgi verilir.
4. Abi ve abla olan öğrencilerden ders ve ödevler konusunda her türlü yardıma açık olmaları istenir.
Öğretmenlerle Yapılacak Çalışmalar
1. Proje sorumlusu öğretmenler 5 ve 9-10. Sınıf listelerini hazırlar.
2. Aynı öğretmenler eşleştirme listelerini hazırlar ve öğrencileri durumdan haberdar eder.
3. Yine bu öğretmenler projeyle ilgili hem öğrenci ve öğretmenlere hem de velilere bilgilendirme yaparlar.
4. Bu sınıfların sınıf öğretmenleri projenin doğru ilerlediğinden emin olmak için dönem içi kontrol ve gözlem yaparlar.
Velilerle Yapılacak Çalışmalar
1. Projenin genel hatları belirlendikten sonra düzenlenecek olan toplantıyla bilgilendirilirler.
2. Dönem içerisinde gerekli olan durumlarda görüşmelere gelirler.
0 Yorum