Projede araştırma, gözlem ve analiz yöntemleri kullanılacaktır. Öncelikli olarak bir ay içerisinde elektrik ve su için harcanan miktar belirlenir. Bu miktar belirlenirken okul memurundan fatura bilgisi istenerek destek alınır. Gereksiz kullanımı belirlemek amacıyla bu ay içerisinde gözlemler yapılır ve not edilir. Bir sonraki aşamada seçilen öğrenciler tarafından belirlenen kullanımları azaltmak amacıyla bir ay görevlendirme yapılır. Bu öğrenciler derslerin ilk beş dakikasında ve teneffüs aralarında okulun içerisinde ‘gereksiz ışık ve su avı’ yaparlar. Bir ay sonunda yeni faturalar ve önceki faturalar arasında karşılaştırma yapılır. Aradaki farkı gösteren sütun ve daire grafikleri hazırlanır. Bu görseller okul içerisinde sergilenir ve sunumlar hazırlanır.
Projemiz sonucunda aslında ne kadar önemsiz olarak algılanan su ve elektrik harcamalarının faturalara yansımasını gören öğrencilerde konu hakkında bilinç uyandırılacağını düşünüyoruz. Gözlemlenen durumla beraber elektrik ve su kullanımını azaltmak amacıyla bir sistem geliştirilebilir. İlk olarak, okullarda elektrik kullanımı sensörlü hale getirilebilir. Bu sensörün amacı, unutulan lambalar ve açık bırakılan elektrik cihazları için gereksiz kullanımı azaltabilir. İkinci olarak, genelde alışveriş merkezlerinde yaygın kullanılan sensörlü su muslukları okullarda da kullanılır hale getirilebilir. Bu musluklar sayesinde hem kullanılan su miktarı azalır hem de muslukların açık kalma ihtimali en aza indirilmiş olur. Elektrik ve su sensörü ile birlikte gereksiz kullanılan miktarda azalmalar olabilir. Bu durum öğrencilere analiz becerisinin yanı sıra çevre bilinci ve tasarruf kavramlarının da oluşmasına katkı sağlar.
0 Yorum