PROJE YÖNTEMİ
Çalışma ekibinin oluşturulması. Tüketilecek çikolatanın seçimi (Sağlıklı olması, kalori ve süt oranı, öğrencilerin tercihi, tüketim miktarı). Uygulama saatinin ve uygulama standardının kararlaştırılması. Okuma süresinin kararlaştırılması. Uygulama tekrar gün sayısının belirlenmesi. Örneklemin alınması. Okunan kelime sayısı istatistiklerinin tutulması. Uygulamaya katılacak öğrencilerle okudukları kelime sayısının gerçeğe uygun olmasının önemini paylaşmak. Seviyeye uygun okuma metinlerinin belirlenmesi.
BEKLENEN SONUÇ
Öğrencilerin okuma alışkanlıkları olması gereken ve beklenen seviyenin altındadır. Bilişsel sorular da hızlı okuma ve hızlı anlama becerierini ölçmeye dayalıdır. Öyle ki; öğrenciler uzun metinler halinde karşılaştıkları sorulardan kaçınmakta ve bu sorulara önyargılı yaklaşmaktadırlar. Bunun üzerine bu denli önemli olan okumayı nasıl hızlandıracağımızı düşündük. Çikolatanın olumlu etkisinin burada da işe yarayıp yaramayacağını merak ettik. Bu çalışmayla öğrencilerin çikolata tükettikten sonra yapacakları okumada çikolata tüketmeden yapacakları okumaya oranla daha çok kelime okuyacakları varsayılmıştır. Sonuçlar düşündüğümüz gibi ise dikkatimizin dağıldığı sınav anında küçük bir çikolata parçası imdadımıza yetişebilir.
0 Yorum