1. Matematik nedir, nerelerde kullanılır, gerekli midir? Soruları ile ve ardından hazırlanan görseller ve slaytlar ile konuya ısınma ve matematik ile tanışma.
2. Her rakam bir hikaye sloganıyla rakamları hikayelerle öğretme.
3. Eşleştirme, sayma, sıralama, sınıflama, karşılaştırma, gruplama, örüntü, toplama-çıkarma gibi çalışmaların haftalık program şeklinde ve yaşlarına uygun düzeyde sıraya koyulması ve etkinliklerin planlanması (matematiğin, akla gelebilecek tüm etkinliklere kaynaştırılmasına özen gösterilmesi önemlidir ve kesinlikle önyargıyı kıracaktır)
4. Ritim çalışmalarının da aslında matematiğin bir uygulanma biçimi olduğunun anlataması ve sık sık ritim çalışmalarına yer verilmesi.
5. Drama ve örnek olay yöntemleri ile problem durumları verilerek beraberce çözüm bulunması ve canlandırılarak eğlenceli hale getirilmesi.
6. Veliler ve çocuklar ile beraber proje sonu değerlendirme toplantısı yapılması.
Matematiğe karşı önyargısı olmayan, matematikten korkmayan, aksine seven çocuklar.
0 Yorum