Amaçlar belirlendi.
Amaca uygun problem durumları oluşturuldu.
Yaş grubuna uygun, uygulanacak etkinlikler planlandı ve kullanılacak malzemeler listelendi.
Projede aile katılımı da önemsendiği için projenin her bir adımında eğitim ortamına gönüllü veliler davet edildi.
Uygulanan STEM etkinlikleri aşağıdaki gibidir:
-Hovercraft yapımı,
-Basit elektrik devresi ile gece lambası yapımı,
-Mancınık,
-Roket yapımı,
-Motorsuz araba yapımı,
-Motorlu tekne yapımı
- Planlanan STEM etkinlikleri veli- öğretmen; öğrenci-öğrenci işbirliği ile uygulandı.
Tüm amaçlara istenildiği düzeyde ulaşılmıştır. Çocuklar projenin her bir adımında birçok soru sordular ve çok daha kompleks problemler üzerine konuşurken bulduk kendimizi. Örneğin basit elektrik devresini kurduktan sonra çocuklardan birinin "Gölge nasıl oluşur?" sorusu bizi çok başka noktalara götürdü ve biz saydam, opak maddeleri kıyaslarken bulduk kendimizi. Çocuklar sınıftaki çoğu şeyin gölgesinin oluşup oluşmadığını gözlemlemek için birçok nesne getirip ışığın önüne koydu. Bunun gibi birçok olay bizlere yeni merak kapıları açarken aynı zamanda çocuklar meraklarının giderilmesi ile de doyuma ulaşmış oldular. Bu süreçte kimi zaman özgün kimi zaman grup çalışması ile oluşturdukları ürünleri sayesinde çocukların girişimcilik ve ürün geliştirme becerileri desteklendi. Çocukların problemler karşısında yaratıcı çözümler ürettiği gözlemlendi. Tüm aşamalarda çokça eleştirel düşünme becerilerini de kullandıkları da not edildi.
0 Yorum