DÜZKÖY ANA SINIFI STEM PROJESİ

Projenin Başlama/Bitiş Tarihi:

30 Nisan 2024 - 13 Haziran 2024


Projenin Uygulandığı Yer:

Sınıf İçi/ Okul bahçesi/ Çok Amaçlı Salon


Projeyi Düzenleyen Kurum:

Düzköy İlkokulu - Borçka / Artvin


Projenin Ana Koordinatörü:

Zeynep Bigem Akman


Projenin Amacı:

STEM eğitiminin amacı çocukların günlük hayat problemlerine disiplinler arası bir bakış açısı ile çözüm üretmesini sağlamaktır. Böylece çocuklar bütüncül bir eğitim yaklaşımıyla bilgi ve beceri kazanabilir. Bilgilerin somut olarak hayata geçirilmesini sağlayan STEM, dört temel disiplini (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) aynı potada eriterek yüksek kaliteli, yaratıcı ve eleştirel bir eğitim sunar. Çocuklar STEM eğitimi sayesinde yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirirler. Bu proje ile şunlar amaçlanmıştır; - Çocukların bilişsel gelişimini destekleyerek, girişimciliklerini ve ürün geliştirme becerilerini arttırmak, - Çocukların merak duygularını beslemek ve gidermek, - Çocukları çeşitli soru ve problemler ile karşı karşıya getirmek, - Disiplinler arası ayrımı ortadan kaldırarak çocuklara bütüncül bir bakış açısı kazandırarak çocukların yaratıcı problem çözme becerilerini desteklemek, - Özgüvenlerini arttırmak, - Eleştirel düşünebilme becerisi kazandırmak, - İşbirlikçi çalışmaları desteklemektir.


Projenin Uygulama Adımları:

Amaçlar belirlendi.

Amaca uygun problem durumları oluşturuldu.

Yaş grubuna uygun, uygulanacak etkinlikler planlandı ve kullanılacak malzemeler listelendi.

Projede aile katılımı da önemsendiği için projenin her bir adımında eğitim ortamına gönüllü veliler davet edildi.

Uygulanan STEM etkinlikleri aşağıdaki gibidir:

-Hovercraft yapımı,

-Basit elektrik devresi ile gece lambası yapımı,

-Mancınık,

-Roket yapımı,

-Motorsuz araba yapımı,

-Motorlu tekne yapımı

- Planlanan STEM etkinlikleri veli- öğretmen; öğrenci-öğrenci işbirliği ile uygulandı.

 


Projenin Çıktıları:

Tüm amaçlara istenildiği düzeyde ulaşılmıştır. Çocuklar projenin her bir adımında birçok soru sordular ve çok daha kompleks problemler üzerine konuşurken bulduk kendimizi. Örneğin basit elektrik devresini kurduktan sonra çocuklardan birinin "Gölge nasıl oluşur?" sorusu bizi çok başka noktalara götürdü ve biz saydam, opak maddeleri kıyaslarken bulduk kendimizi. Çocuklar sınıftaki çoğu şeyin gölgesinin oluşup oluşmadığını gözlemlemek için birçok nesne getirip ışığın önüne koydu. Bunun gibi birçok olay bizlere yeni merak kapıları açarken aynı zamanda çocuklar meraklarının giderilmesi ile de doyuma ulaşmış oldular. Bu süreçte kimi zaman özgün kimi zaman grup çalışması ile oluşturdukları ürünleri sayesinde çocukların girişimcilik ve ürün geliştirme becerileri desteklendi. Çocukların problemler karşısında  yaratıcı çözümler ürettiği gözlemlendi. Tüm aşamalarda çokça eleştirel düşünme becerilerini de kullandıkları da not edildi.


Projenin Fotoğrafları/Videoları:

Projeyi sosyal medyada paylaşmak için tıklayın :

author

Düzköy İlkokulu - Borçka / Artvin

Zeynep Bigem Akman

0 Yorum

Yorum Yaz

CAPTCHA Image