1. Projeden Sorumlu Müdür Yardımcısı başkanlığında “Değerler Eğitimi-Duyarlı Okul Projesi” bilgilendirme ve paydaşlık oluşturma toplantısı düzenlenir. Projenin amacı, gerekliliği, kapsamı, uygulanışı, dayanakları personel ile görüşülür.
2. Okulumuzda “Değerler Eğitimi-Duyarlı Okul Projesi”, Proje İzleme ve Değerlendirme Ekibi kurulur. Ekipte en az üç öğretmen görevlendirilir. Okulumuzdaki tüm öğretmenler projenin yürütülmesinden sorumludur.
3. Ayın değeriyle ilgili duvar gazetesi hazırlanır. Ayın değerine uyumlu olarak ayın deyimi, ayın atasözü, ayın öyküsü, ayın şiiri, ayın şahsiyeti (örnek kişilik), ayın özlü
sözü, ayın kitabı sergilenir. Duvar gazetesi okulun en görünen yerinde yayınlanarak öğrencilerin, velilerin dikkatine sunulur.
4. Öğretmenler ayın değeri ile ilgili projede önerilen etkinlikleri, branşlarına uygun olarak, fırsat eğitimi çerçevesinde uygular. İmkânlar dâhilinde farklı etkinlikler yapılabilir. Rehberlik saatlerinde, sosyal etkinlik saatlerinde ayın değerine yer verilebilir. Okulun açılış ve kapanış törenlerinde ayın değerine vurgu yapılır. Belirli günler ve haftalardaki değerlerin kazanımı için etkinlikler yapılır.
5. Bu çalışmalar esnasında ayın değerini en iyi şekilde temsil eden öğrenciler, etkinliklerde başarı gösteren öğrenciler onur kurulu tarafından “Ayın Değerli Öğrencisi” olarak belirlenir. “Ayın Değerli Öğrencisi” okul panosunda sergilenir. Bu öğrencilerin velilerine okul müdürlüğü tarafından veli gurur mektubu gönderilir. Sınıf olarak ayın değerine yönelik etkinlik yapıldıysa “Ayın Duyarlı Sınıfı” belgesi o sınıfa verilir.
6. Proje “Olumlu davranışları takdir et” ilkesiyle hareket etmektedir. Bu sebeple değeri yansıtmayan, değere ters düşen davranış ve sözlerin cezalandırılması, gündeme getirilmesi ön plana çıkarılmamalı, olumlu örnekler üzerinde durulmalıdır.
7. Yapılan etkinlikler ve her sınıftan seçilen “Ayın Değerli Öğrencisi”, “Ayın Duyarlı
Sınıfı” okulun internet sayfasında yayınlanır.
8. Veli toplantılarında, velilere projeyle ilgili bilgi verilir. Velilerin projeye duyarlı olması sağlanır.
Bu temel amaç çerçevesinde gerçekleştirilmek istenen somut hedefler şunlardır:
1. Öğrencilerde temel insani değerlere karşı duyarlılık oluşturma.
2. Öğrencilerde temel insani değerlerin davranışa dönüşmesi için uygun etkinlikler ve ortam hazırlama.
3. Öğrencilere bireysel ve toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm bulma alışkanlığı kazandırma.
4. Temel insani değerlere dikkat çekerek etkili bir okul kültürü yaratma.
5. Öğrenci- öğretmen-veli-okul bağlılığını arttırarak okul ortamını daha uzlaşmacı ve
şiddetten uzak bir konuma getirme.
6. Değerler eğitimi etkinlikleri ile öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini güvenle sergilemesine fırsat oluşturma.
0 Yorum