kitabın seçilmesi
kitap okumaya katılacak velilerin belirlenmesi
kitabın içeriğine göre uygulanacak etkinliklerin hazırlanması
kitabın değerlendirmesinin yapılacağı günün belirlenip duyurulması
kitabın okunması
veliler ile birlikte kitabın değerlendirilmesinin yapılması
velilere kitaba göre drama ve sanat etkinliği yaptırılması ( örneğin, ilk kitabımız Annemin Çantası için çanta tasarlayıp afiş oluşturduk. oluşturduğumuz ürünleri sergiledik.
her ayın son haftası önceden belirlenen kitapla velilere uygulanacaktır.
ilk kitabımız Annemin Çantası için hazırladığımız içerik şu şekildedir:
GİRİŞ:
· Lider kolunda çantayla içeri girer.
· Çok ağır bir çanta taşıyormuş gibi yere bırakır.
· Yorulduğunu ifade eder.
· Lider katılımcılara:
“sizlerinde yanında sürekli taşıdığınız olmazsa olmaz bir çantanız var mı?” sorusunu sorar.
*** Katılımcı cevapları alınır.
SÜREÇ:
· Lider çantayı açıp içerisinden bir kitap çıkartır ve kitabı tanıtır.
o Kitabımızın adı: Annemin Çantası
o Yazan : Sara Şahinkanat
o Resimleyen: Ayşe İnan
o Yapı kredi yayınları
o Resimleri katılımcılara gösterilerek kitap okunur.
· Lider 2 adet ( katılımcı sayısına göre) çanta çıkarıp katılımcıları gruplara böler ve çantayı önceden hazırlanmış materyallerle süslemeleri istenir.
· Süsleme işi bitince gruplar çantalarını diğer gruplara gösterirler.
· Lider örnek olay anlatır.
o Sıradan bir gün evde çocuklarla oturuyoruz ve telefonumuz çaldı arayan aynı yaş gruplarında çocukları olan arkadaşımız ve bizi birkaç saatliğine parka çağırıyor. Hızlıca park için bir çanta hazırlıyoruz. Çantamıza neler koyarız? Neden?
o Katılımcılar sırayla hazırladıkları çantaların içinden hayali bir obje çıkarıp objenin adını ve neden çantada olduğunu söyler.
· Lider katılımcılara ayağa davet eder. Elindeki tefi göstererek tefi yavaş çaldığında yavaş adımlar hızlı çaldığında hızlı adımlar atılmasını ister. Oyun bir iki tur oynanır.
· Lider katılımcılara tefi sürekli çalacağını ve durduğu zaman katılımcıların kitaptaki bir anda donmalarını ister.
· Lider tefi durdurunca tek tek katılımcılara dokunarak hangi anda donduklarını sorar.
· Lider büyük boy resim kağıdını ortaya açar ve tüm katılımcılardan kitabı resmeden siz olsaydınız nasıl bir resim çizerdiniz? sorusunu sorar ve önlerindeki kağıda çizmelerini ister.
· Böylece poster hazırlanmış olur.
SONUÇ:
· Lider katılımcıları halka yapar ve elindeki anahtarı sırayla katılımcılara vererek değerlendirme yapmasını ister.
· Katılımcılardan süreci değerlenmesini isterken
o Etkinliklerin size katkıları neler
o Neden bu etkinlikler yapılmış olabilir?
o Sizde hangi duyguları uyandırdı yada hangi değişime bakış açısına sebep oldu?
Bundan sonraki kitap seçiminde ve okunma sürecinde nasıl bir yol izlemeniz gerektiği konusunda sizdeki değişimler neler oldu?
proje sonucunda kitap okuma alışkanlığı kazanarak okudukları kitabın değerlendirmesini yapabilecek düzeyde gelişim göstereceklerdir.
0 Yorum