Etkinliğimizin I. aşamasında sıcaklıkları aynı olan iki su bardağına eşit miktarlarda su doldurduk. Bardaklardan birine bir kaşık toz şeker diğerine ise bir kaşık pudra şekeri koyup kronometreyi çalıştırdık. Bardaklardaki çözünme tamamlanınca kronometreyi kapattık. Elde ettiğimiz veride pudra şekerinin toz şekere göre daha hızlı çözündüğünü gözlemledik.
Etkinliğin II. aşamasında yine sıcaklıkları aynı olan iki bardağa eşit miktarlarda su doldurduk. Bardaklara 4 tane kesme şeker atıp kronometreyi çalıştırdık. bu sürede bardaklardan birini cam çubuk yardımıyla karıştırdık. İki bardaktaki şekerler tamamen çözündüğünde kronometreyi durdurduk. Etkinlik sonucunda karıştırılan bardaktaki şekerin daha çabuk çözündüğünü gözlemledik.
Etkinliğin III. aşamasında bardaklardan birine içme suyu diğerine ise aynı miktarda sıcak su koyduk. Bardaklara iki şer kaşık toz şekeri attık ve kronometreyi çalıştırdık. Şekerler tamamen çözününce kronometreyi durdurduk. Etkinlik sonucunda toz şekerin sıcak suda daha çabuk çözündüğünü gözlemledik.
Maddelerin çözünme hızını etkileyen değişkenlerin temas yüzeyi, karıştırma ve sıcaklık olduğunu yaparak yaşayarak öğrendik.
0 Yorum