YARATICI DRAMA EĞİTİMİ DUYGUSAL ZEKA KONULU ATÖLYE

news-details
Değerler Eğitimi ve Medeniyet Bilinci

Projenin Başlama/Bitiş Tarihi:

20 Aralık 2021 - 31 Mart 2022


Projenin Uygulandığı Yer:

7 Mart Anaokulu


Projeyi Düzenleyen Kurum:

7 Mart Anaokulu - Borçka / Artvin


Projenin Ana Koordinatörü:

Mustafa Gürel


Projenin Amacı:

Velilerin disiplinler arası bir yöntem olarak kullanılan Yaratıcı Drama sürecine giriş yapıp, bu süreci tecrübe etmeleri. Duygularını tanıma, keşfetme, empati kurma, iletişim kavramlarının işlenmesi, dolaylı yoldan ileride çocuklarla beraber yapılacak olan Yaratıcı Drama süreçlerinin önemini kavrama.


Projenin Uygulama Adımları:

 Proje 120'şer dakikadan oluşan 5 atölyeden oluşmaktadır. Her hafta, birer gün olacak şekilde devam eden atölyelerde yaratıcı dramanın temelini oluşturan ISINMA-CANLANDIRMA-DEĞERLENDİRME aşamalarıyla katılımcıların kendilerini, duygularını ve çevresindekileri tanımaları sağlanıp, gerçek anlamda emptaninin ne olduğunu ve nasıl uygulanabileceği işlenecektir. Buna örnek olarak birinci günün başlığı ve kazanımları şu şekilde sıralanabilir:

 

YARATICI DRAMA EĞİTİMİ “DUYGUSAL ZEKA” KONULU ATÖLYE

OTURUM-1

Lider: Mustafa GÜREL

Konu: Kendimizi Tanımak, Duygularımız

Grup: 10-20 Katılımcı

Süre: 120 dakika

Araç-Gereçler: Kağıt, kalem, ip, hareketli müzikler

Kazanımlar:

  • Grup arkadaşlarını isimlerini öğrenir.
  • Grup arkadaşlarının bireysel özelliklerini fark eder.

Süreç

Tanışma

Lider kendisini tanıtır. Atölye kurallarını açıklar.

Lider: Kendimiz için 2 saatimiz var. Her şeyi bırakın ve kendimizin tadını çıkaralım. Her oturumda bir alt boyutu işleyeceğiz. Tanışma etkinliği ile başlıyoruz.

 

A-ISINMA/ HAZIRLIK

(Bu kısımda katılımcıların yeni girdikleri ortama uyum sağlamaları ve çevresindeki insanlarla tanışabilmeleri için tanışma oyunları\etkinlikleri yapılır) Örnek olarak:

Etkinlik: Senin Yerinde Gözüm Var

Lider çemberde olan katılımcılardan birine doğru adını söyleyerek gider. Eline vurur ve onun da bir başkasına yönlenerek adını söyleyip yerine geçmesini ister. Bütün katılımcılar adını söyleyerek çemberde sırayla hareket ederler.

Oyunun ikinci versiyonunda amaç, gitmek istediğin kişiye doğru giderken kendine farklı bir yürüyüş belirlemek ve adını söyleyerek gitmek istediğin kişiye yönelmektir.

 

B-CANLANDIRMA

(Bu kısımda verilmek istenen kazanımlarla ilgili, çatışma içeren dramatizasyonlar, canlandırmalar ve etkinlikler yer alır) Örnek olarak:

Etkinlik: 

 

Lider, katılımcıların 1, 2, 3, 4 şeklinde saymaları ister. Aynı numarayı alanlar grup oluştururlar. Heykel isimlerinin yer aldığı kağıtları ortaya koyarak bu kağıtlardan bir tanesini seçerek almalarını ister. Kağıtta yazılanlardan yola çıkarak 4-5 donuk imge hazırlamaları istenir. 

C-DEĞERLENDİRME

(Bu kısımda, bu zamana kadar yapılmış tüm etkinliklerin toplu olarak değerlendirilmesi yapılır. Kazanımların verilip verilemediği ölçülmeye çalışılır) Örnek olarak:

Etkinlik: 

Lider, katılımcılardan bugüne ilişkin cebinize ne koyduklarını sorarak ona ilişkin şekillerle donmalarını ister. Aralarda dolaşır ve omuzuna dokunduğu kişi bugüne ilişkin bir cümle söyler

 

Yukarıda görülen şekilde 5 atölye planı uygulanarak genel değerlendirme ile verilmek istenen kazanımlara ilişkin bir görüş alınır. Süreç sonlandırılır.

 

 


Projenin Çıktıları:

Süreç sonunda verilen kazanımlar:

  • Grup arkadaşlarını isimlerini öğrenir

  • Grup arkadaşlarının bireysel özelliklerini fark eder.

  • Grup arkadaşlarıyla iletişim/etkileşim kurar

  • Duyguları hakkında konuşur

  • Duygularını kontrol etmek üzerine konuşur

  • Empati ne demek, düşünür, söyler

  • Empati hakkında düşünür

  • Empati üzerine tartışır, konuşur
  • Empati yapar (?)


Projenin Fotoğrafları/Videoları:

Projeyi sosyal medyada paylaşmak için tıklayın :

author

7 Mart Anaokulu - Borçka / Artvin

Mustafa Gürel

0 Yorum

Yorum Yaz

CAPTCHA Image