1. Formatör Öğretmenlerin Belirlenmesi ve Eğitimlerin Verilmesi
2. İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge birimi tarafından, Ön Test çalışmalarının öğrenci,öğretmen ve veli düzeyinde uygulanması.
3. Formatör öğretmenlerin öğrencilere“Hızlı Okuma ve Anlama”eğitimi vermesi
4. “Kitap Kulüpleri” nin Oluşturulması
5. Formatör Öğretmenlerce kurulan komisyonla kademelere göre okunacak kitap listelerinin belirlenmesi
6. Formatör öğretmenler koordinesinde öğrencilere kitap teminlerinin yapılması
7. Her akşam “20.30 - 21.00” saatleri arasında “Ekranı Kapat, Kitabını Aç” sloganıyla kitap okuma etkinliklerinin düzenlenmesi, bu etkinliklerin fotoğraflanarak formatör öğretmenlerce “BİLGE”ye yüklenmesi
8. “Çevrimiçi Kitap Söyleşileri” ve “Okuyucu Yazar Buluşmaları” nındüzenlenmesi
9. Formatör öğretmenler koordinesinde okul öncesi ve ilkokul düzeyinde öğrenciler için sesli kitapların hazırlanması
10. Öğrenciler arasında “Kitaplığımı Tasarlıyorum” yarışma etkinliğinin düzenlenmesi
11. Okunan kitapların öğrenciler tarafından resimlenmesi ve bu resimlerin sanal sergi ile paylaşılarak “Artvin’in Tuvalinden Kitaplarım” isimli resim albümünün hazırlanması
12. Son Test çalışmasının yapılması
13. Proje raporunun hazırlanması
Faaliyet Basamaklarının Ayrıntılı Açıklaması:
1.İlimizde Ön Test ve Son Test Çalışması veli, öğrenci ve öğretmenlere uygulanacaktır.
2.Her ilçeden formatör öğretmenler seçilecektir.
2.a. Seçilen Formatör Öğretmenlere “Hızlı Okuma ve Anlama Teknikleri Eğitimi” verilecektir.
2.b.Eğitimler tamamlandıktan sonra formatör öğretmenler tarafından ilçelerdekiöğrenci ve öğretmenlere “Hızlı Okuma ve Anlama Teknikleri Eğitimi” verilmesi
3.Formatör öğretmenler koordinesinde il genelinde kitap kulüplerinin oluşturulması (Murgul Kitap Kulübü, Hopa Kitap Kulübü vs.)
3.a.Formatörlerden oluşan kurul tarafından kademelere göre okunacak kitap listelerinin belirlenmesi
3.b.Okuma takviminin hazırlanması(Okul ya da ilçe kendi takvimini belirleyebilir.
Öncelik okuyucu-yazar buluşmalarına göre davetli yazarın kitabına verilmelidir.)
3.c. Okunacak kitaplar haziran ayının ilk haftasına kadar bitmelidir.
3.d.Çevrimiçi Söyleşi Progamlarının düzenlenmesi (Kitabın sonunu yeniden yazma, karakter analizi, peritekstüel okuma…)
3.e. Okuyucu Yazar Buluşmaları ile öğrenci, öğretmen ve velilerin belirlenen yazarla çevrimiçi olarak buluşturulması
4.Kitap kulüplerinin aylık performanslarının BİLGE kitap okuma platformuna işlenmesi,etkinliklerin burada paylaşılması
5. Öğrencilerin kendi kitap tasarımlarını yaptıkları bir yarışma etkinliği düzenlenecektir. Dereceye giren öğrencilere ödül olarak tasarlamış olduğu kitaplık İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzce yaptırılıp hediye edilecektir.(Şartnamede detaylı bilgi verilmiştir.)
6.Formatör öğretmenler koordinesinde okul öncesi ve ilkokul düzeyindeki kitaplar öğrenciler için sesli kitap şeklinde hazırlanıp BİLGE platformuna yüklenecektir.
(Bu çalışma için profesyonellik aranmamaktadır.)
7. Öğrencilerden, öğretmenlerden ve velilerden okumuş oldukları kitapları resmetmeleri istenecektir.
Daha sonra bu resimlerin yer aldığı bir sergi düzenlenecek ve dönem sonunda resimlerden“Artvin’in Tuvalinden Kitaplarım” isimli albüm oluşturulacaktır.(Sergi şartnamesinde detaylı bilgi mevcuttur.)
İlçe Formatörleri
1. Ardanuç: Deniz YILDIZ,Damla YÜKSEL
2. Arhavi: Firdevs KAYA
3. Borçka: Leyla YER
4. Murgul: Esra SOYER KAHRAMAN
5. Kemalpaşa: Zehra LERMİ
6. Hopa: Deniz OĞUZ, Mehmet Ali BAYIR
7. Yusufeli: Elif ÖZKAN
8. Şavşat: Elif ÇİFÇİ, Şükran YILDIRIM
9. Merkez: Kezban ÖZ, Gönül ÇORUHLİ
1.Öğrencilerin kitap resimlerinden oluşan ''Artvin’in Tuvalinden Kitaplarım'' sergisi
2.Sesli kitaplar
3.Kitaplık tasarımları
Mehmet Ağaç , 24 Mart 2021 08:49:49
Güzel proje tebrikler
Yanıtla